Τεχνητή Νοημοσύνη: Πώς εισβάλλει και επίσημα στα σχολεία – Επιχειρήματα και προβληματισμοί

H Τεχνητή Νοημοσύνη πρέπει να χρησιμοποιείται στα σχολεία σύμφωνα με χώρες στη Βόρεια Ευρώπη

Οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία στην Αγγλία μπορούν να χρησιμοποιήσουν Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) για να επιταχύνουν τη βαθμολόγηση και να γράφουν επιστολές προς τους γονείς, σύμφωνα με νέες κυβερνητικές οδηγίες.

Το εκπαιδευτικό υλικό που διανέμεται στα σχολεία, το οποίο είδε για πρώτη φορά αποκλειστικά το BBC, αναφέρει ότι οι εκπαιδευτικοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία για να «βοηθήσουν στην αυτοματοποίηση καθημερινών εργασιών» και να επικεντρωθούν αντ’ αυτού σε «ποιοτικό χρόνο πρόσωπο με πρόσωπο».

Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να είναι διαφανείς σχετικά με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης και να ελέγχουν πάντα τα αποτελέσματά της, δήλωσε το Υπουργείο Παιδείας (DfE).

Τεχνητή Νοημοσύνη στα σχολεία

Ο Σύνδεσμος Ηγετών Σχολείων και Κολλεγίων (ASCL) δήλωσε ότι θα μπορούσε να «ελευθερώσει χρόνο για διδασκαλία πρόσωπο με πρόσωπο», αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν «μεγάλα ζητήματα» που πρέπει να επιλυθούν.

Εκπαιδευτικοί οργανισμοί  λένε ότι ήταν ένα «σημαντικό βήμα προς τα εμπρός», αλλά οι εκπαιδευτικοί θα «θέλανε σαφήνεια σχετικά με το πώς ακριβώς θα πρέπει να ενημερώνουν… τους γονείς για το πού έχουν χρησιμοποιήσει την Τεχνητή Νοημοσύνη».

Εκπαιδευτικοί και μαθητές έχουν ήδη πειραματιστεί με την Τεχνητή Νοημοσύνη και το Υπουργείο Παιδείας έχει υποστηρίξει στο παρελθόν τη χρήση της μεταξύ των εκπαιδευτικών.

Ωστόσο, αυτή είναι η πρώτη φορά που έχει δημιουργήσει εκπαιδευτικό υλικό και οδηγίες για τα σχολεία, που περιγράφουν πώς πρέπει και πώς δεν πρέπει να το χρησιμοποιούν.

Το Υπουργείο Παιδείας αναφέρει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη θα πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο για βαθμολόγηση «χαμηλού διακυβεύματος», όπως κουίζ ή εργασίες για το σπίτι, και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να ελέγχουν τα αποτελέσματά της.

Δίνουν επίσης στους εκπαιδευτικούς την άδεια να χρησιμοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη για να γράφουν «ρουτίνας» επιστολές προς τους γονείς.

Ένα τμήμα δείχνει πώς θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία μιας επιστολής σχετικά με μια έξαρση ψειρών, για παράδειγμα.

Οι οδηγίες

Η Έμμα Ντάρσι, διευθύντρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που εργάζεται ως σύμβουλος για την υποστήριξη άλλων σχολείων με την Τεχνητή Νοημοσύνη και την ψηφιακή στρατηγική, δήλωσε ότι οι εκπαιδευτικοί είχαν «σχεδόν ηθική ευθύνη» να μάθουν πώς να τη χρησιμοποιούν, επειδή οι μαθητές το έκαναν ήδη «σε μεγάλο βάθος».

«Αν δεν χρησιμοποιούμε αυτά τα εργαλεία οι ίδιοι ως εκπαιδευτικοί, δεν θα είμαστε σε θέση να υποστηρίξουμε με σιγουριά τους νέους μας στη χρήση τους», είπε.

Ωστόσο, προειδοποίησε ότι οι ευκαιρίες συνοδεύονταν από κινδύνους όπως «πιθανές παραβιάσεις δεδομένων» και σφάλματα σήμανσης.

«Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να επινοήσει αποσπάσματα, γεγονότα [και] πληροφορίες», είπε. «Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι δεν αναθέτετε εξ ολοκλήρου σε εξωτερικούς συνεργάτες ό,τι κάνετε».

Οι οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας αναφέρουν ότι τα σχολεία θα πρέπει να έχουν σαφείς πολιτικές σχετικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη, συμπεριλαμβανομένου του πότε οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές μπορούν και δεν μπορούν να τη χρησιμοποιούν, και ότι οι χειροκίνητοι έλεγχοι είναι ο καλύτερος τρόπος για να εντοπιστεί εάν οι μαθητές τη χρησιμοποιούν για να αντιγράψουν.

Αναφέρει επίσης ότι θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο εγκεκριμένα εργαλεία και ότι οι μαθητές θα πρέπει να διδάσκονται να αναγνωρίζουν τα deepfakes και άλλες παραπληροφόρηση.

Στόχος η εξοικονόμηση χρόνου

Η υπουργός Παιδείας Μπρίτζετ Φίλιπσον δήλωσε ότι οι οδηγίες στοχεύουν στη «μείωση του φόρτου εργασίας».

«Δίνουμε στους λαμπρούς εκπαιδευτικούς μας εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης αιχμής για να βελτιώσουμε τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά μας μαθαίνουν και αναπτύσσονται – απαλλάσσοντάς τους από τη γραφειοκρατία, ώστε να μπορούν να επικεντρωθούν σε αυτό που χρειάζονται περισσότερο οι γονείς και οι μαθητές: εμπνευσμένη διδασκαλία και εξατομικευμένη υποστήριξη», είπε.

Ο Pepe Di’Iasio, γενικός γραμματέας της ASCL, δήλωσε ότι πολλά σχολεία και κολέγια ήδη «χρησιμοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα» και ότι αυτή έχει τη δυνατότητα να μειώσει τον φόρτο εργασίας του προσωπικού και, ως εκ τούτου, να βοηθήσει στις προκλήσεις πρόσληψης και διατήρησης προσωπικού.

Και ένας τόνος ανησυχίας

«Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένα μεγάλα ζητήματα», πρόσθεσε. «Οι προϋπολογισμοί είναι εξαιρετικά περιορισμένοι λόγω των τεράστιων οικονομικών πιέσεων στον τομέα της εκπαίδευσης και η υλοποίηση των πιθανών οφελών της Τεχνητής Νοημοσύνης απαιτεί επενδύσεις».

Έρευνα από το BCS, το Chartered Institute for IT , στο τέλος του περασμένου έτους έδειξε ότι οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί δεν χρησιμοποιούσαν την Τεχνητή Νοημοσύνη και υπήρχε ανησυχία μεταξύ εκείνων που ήθελαν να ενημερώσουν το σχολείο τους.

Αλλά η Τζούλια Άνταμσον, διευθύνουσα σύμβουλος για την εκπαίδευση, δήλωσε ότι οι οδηγίες «μοιάζουν με ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός».

Πρόσθεσε: «Οι εκπαιδευτικοί θα θέλουν σαφήνεια σχετικά με το πώς ακριβώς θα πρέπει να ενημερώνουν τους γονείς για το πού έχουν χρησιμοποιήσει την Τεχνητή Νοημοσύνη, για παράδειγμα κατά τη σύνταξη email, ώστε να αποφεύγονται πρόσθετες πιέσεις και φόρτος αναφοράς».

Οι κυβερνήσεις της Σκωτίας και της Ουαλίας έχουν δηλώσει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να υποστηρίξει εργασίες όπως η σήμανση, εφόσον χρησιμοποιείται επαγγελματικά και υπεύθυνα.

Και στη Βόρεια Ιρλανδία , την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Παιδείας Πολ Γκίβαν ανακοίνωσε ότι μια μελέτη του Πανεπιστημίου Oxford Brookes θα αξιολογήσει πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορούσε να βελτιώσει τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα για ορισμένους μαθητές.

πηγη in.gr

Δημοφιλή Άρθρα

Σχετικά άρθρα

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here